1 june – 24 november 2013 Bottega d’arte Gibigiana
The strings of “Labuan pearls” become sinuous lamps of great atmosphere and effective lighting at the same time.
The sinergy of talents, ideas and manual skills of Silvia Zagni and Roberta Giovanardi generated the idea of these strings of “pearls”; they are composed depending on the setting, they interweave, run one after the other, creating emotions of light.
Every pearl is unique. They are hand-crafted and threaded for the occasion; different colors are due to different cooking temperatures of the terracotta.
The purpose is to give everybody the chance to be the creator of his own lamp by choosing colors, size and composition.
The compositions here below are just a suggestion to tickle your imagination.
1 giugno – 24 novembre 2013 Bottega d’arte Gibigiana
I fili di “Perle di Labuan” permettono di creare lampade sinuose di grande atmosfera e contemporaneamente di efficace illuminazione.
Il connubio tra le capacità, le idee e le manualità di Silvia Zagni e Roberta Giovanardi hanno portato ad ideare questi fili di “perle”, che composte a seconda delle ambientazioni, si intrecciano e si inseguono creando emozioni di luce.
Ogni “perla” ha la sua unicità. Sono realizzate a mano e infilate all’occasione; il colore cambia al variare della temperatura di cottura della terra.
L’intenzione è quella di dare l’opportunità ad ognuno di essere creatore della propria lampada per colore dimensione e composizione.
Le composizioni qui proposte sono solo uno spunto per solleticare la vostra fantasia.